WIADOMOŚCI

Renault po pierwszych treningach w sezonie 2009
Renault po pierwszych treningach w sezonie 2009
Zespół Renault miał dzisiaj udany dzień na torze Albert Park w Melbourne, gdzie Fernando Alonso i Nelson Piquet rozpoczęli przygotowania do niedzielnego GP Australii.
baner_rbr_v3.jpg
Fernando Alonso
„Po wielu testach zimowych, oczekiwaniach i przewidywaniach, w końcu rozpoczęliśmy sezon 2009. Dzisiaj koncentrowaliśmy się na ustawieniu bolidu w gorących warunkach bez zbytniego przywiązywania uwagi do tego co robili nasi rywale. Mamy teraz sporo cennych informacji i jak zwykle przejrzymy je wieczorem. Brakuje nam trochę przyczepności, ale mamy pewne koncepcje jak rozwiązać ten problem. Tak więc nadal jest pewny siebie. Powinniśmy mieć lepsze osiągi jutro.”

Nelson Piquet
„To nie był łatwy dzień. Miałem problem ze znalezieniem odpowiedniego balansu, na zielonym torze o małej przyczepności. Niemniej ustawienia nad którymi pracowaliśmy dzisiaj, pomogły nam odkryć interesujące rozwiązania przed jutrzejszym dniem, a ja pozostaję w pozytywnym nastroju.”

Pat Symodns, główny inżynier
Warunki na torze: „Jak zwykle w Melbourne, jest tu wiele wyścigów wspierających, a tor był w miarę dobrym stanie, gdy rozpoczęły się treningi. Mówiąc to, muszę dodać, że sesje rozpoczęły się dość późno, a asfalt miał tendencję do wychładzania się i musieliśmy wziąć to pod uwagę.”

Balans podwozia: „Bolid nie był tak dobrze zbalansowany jak byśmy tego chcieli. Mieliśmy dzisiaj problem z duża nadsterownością i zredukowanie tego efektu jest tym na czym się koncentrujemy.”

Właściwości opon: „Twardsze opony ciężko jest doprowadzić do odpowiedniej temperatury. Miękkie opony dają dobry poziom osiągów już od pierwszego okrążenia, ale później tracą sporo z powodu zjawiska łuszczenia się.”

Napotkane problemy: „Mięliśmy problem z układem elektrycznym w bolidzie Fernando rano i to trochę ograniczyło jego czas na torze. Po za tym R29 nie miał żadnych problemów.”

Perspektywa na resztę weekendu: „Naszym celem jest skoncentrowanie się na balansie bolidu w celu pokonania zjawiska nadsterowności na wymagającym torze.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
walerus

27.03.2009 11:22

0

lista problemów a po za tym to jest super...


avatar
pz0

27.03.2009 12:35

0

Problem nadsterowności - to po prostu wywalcie KERS.


avatar
Shallan

27.03.2009 13:03

0

Nelson potrenował sobie swój popisowy numer, czyli forma jest ;)


avatar
leo_

27.03.2009 15:07

0

Acha, więc jakby pogorszenie przyczepności ( o czym wszystkie lub prawie wszystkie teamy mówią) było z przyczyn ochłodzenia toru. Jeszcze raz powiem, wypowiedzi BMW uspokoiły mnie nieco. Uspokoiło mnie też i to, że wszystkie zespoły miały kłopoty z przyczepnością. A i powód tego tutaj znalazłem: ochłodzenie toru na skutek zbliżającego się wieczoru.


avatar
leo_

27.03.2009 15:20

0

Stąd słynne powiedzenie Kubicy z dnia dzisiejszego że mu bolid podmienili !


avatar
gregor1

27.03.2009 15:27

0

renoweczka jak w tamytym roku,a szkoda


avatar
Skoczek130

27.03.2009 16:12

0

Powodzenia w odpowiednim dostrojeniu bolidu!!!


avatar
renault f1

27.03.2009 16:47

0

To dobrze!!!


avatar
Novy

27.03.2009 18:38

0

Fernando pokaze klase w tym sezonie. Mysle ze Bolid tym razem dobrze przygotowali i silnik ( dzieki pozwoleniu innych zespolow ) ma podniesiona moc.


avatar
Simi

27.03.2009 20:01

0

oby im poszło bo jak znów zapieprzą to po prostu tragedia. jakieś Williamsy i Brawny na czele:porażka


avatar
tomek83f

27.03.2009 21:01

0

Simi ,,jakieś Williamsy i Brawny na czele:porażka" teraz to sie popisales


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu